588 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
원전 비상전원 적용성 판단을 위한 다양한 C-rate 기반원통형 리튬이온 배터리의 전기적 특성분석 및 모델링 |
2019 |
587 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
배터리팩 내 셀 간 전기적 특성 균일도 차이에 의한 SOC 추정성능 비교분석 |
2019 |
586 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
리튬 이온 배터리의 충전 상태 추정을 위한 LSTM 네트워크 학습 방법 비교 |
2019 |
585 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
다중선형회귀모델 기반 고출력 직렬 배터리 팩의 전압불균형 추정 |
2019 |
584 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
농업용 전기차량의 전기식 동력인출장치용전력변환시스템 |
2019 |
583 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
고출력 18650 리튬이온 배터리의 발열인자 해석 및 실험적 검증 |
2019 |
582 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
Thermal behavior of full-scale battery pack based on comprehensive heat-generation model |
2019 |
581 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
Small-signal modeling, integration, and hardware implementation for optimized DC distribution system based on hierarchical control master–slave structure |
2019 |
580 |
전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
Research of Adaptive Extended Kalman Filter-Based SOC Estimator for Frequency Regulation ESS |
2019 |
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전기공학과 |
차량 전장부품용 차세대 모터교육팀 |
Reliability-constrained optimal sizing and rechargeable battery selection for improved load distribution in a fuel-cell hybrid railway propulsion system |
2019 |